Kan je juridisch gezien een bedrijf beschuldigen van schuldig verzuim en ze alsnog dwingen een bepaald geneesmiddel te blijven produceren?

De ouders van de zwaar zieke Margaux (7) uit Fauroeulx
(Henegouwen) zijn de wanhoop nabij na een e-mail van het farmabedrijf Shire.In tegenstelling tot eerder beloftes stopt het bedrijf met de productie van Metazym, het geneesmiddel dat hun dochter en nog vier andere kinderen al 3,5 jaar in leven houdt.Dit is ook het experimentele middel waarvoor de vader van Sandra Massart anderhalf jaar geleden al een wanhopige strijd voerde.In maart beloofde het bedrijf dat deze vijf kinderen die goed reageerden, hun hele leven Metazym zouden krijgen.
De kinderen lijden aan een zeldzame stofwisselingsziekte waarbij ze razendsnel aftakelen.Metazym stopt of vertraagt dit proces zodat de kinderen in leven blijven.

Toen ik dit in de krant las viel ik bijna van mijn stoel.Die kinderen moeten sterven omdat de productie van dit middel te duur is .Waar is de sociale zekerheid dan voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik vermoed van niet. Bovendien zal de juridische procedure jaren kunnen duren waarbij het uiteindelijk geen nut meer heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat verschrikkelijk zeg!
Typisch weer Nederland!!!!!!!!!!!!
Subsidie geven aan de grootste onzin....en levensbedreigende situaties dood laten gaan!!!
Bah, bah, bah.

Is het middel niet bij een andere levarancier te krijgen?
Wellicht niet anders had je dat al wel gedaan denkelijk.
Ik zou zeggen:
IN de publiciteit ermee!!!! HUP naar SBS 6, HART van NEDERLAND om AANDACHT te vragen voor dit ONRECHT!

ZIJN ZE HELEMAAL VAN DE POT GERUKT HIER IN DIT LAND?

Gewoon doen hoor!
Telegraaf er desnoods bij.
Dan komen er heel veel reacties...en kunnen ze er niet meer omheen.
Dan kan desnoods een andere Pharmaceut dat middel maken, ofzo.
Sterkte en vooral doorgaan met actie voeren en stijden.
Niet opgeven, groetjes.

Toegevoegd na 46 minuten:
strijden...bedoel ik.